AITEX 2024: PLATFORM GLOBAL UTAMA UNTUK PELANCONGAN DAN PERDAGANGAN ISLAM AKAN DIBUKA SEGERA

Subang Jaya 19 Ogos 2024 Sunway Resort Hotel, Bandar Sunway, Selangor. Asia Islamic Tourism & rade Expo (AlTEX) 2024 akan membuka pintunya dari 23 hingga 25 Ogos 2024 di Sunway Resort Hotel, Bandar Sunway, Selangor. Acara ini akan menjadi perhimpunan utama bagi pemimpin industri, pembeli perdagangan, dan pengguna awam, menonjolkan potensi besar dalam sektor pelancongan dan perdagangan Islam.


Pemegang taruh di AlTEX 2024 akan berpeluang unik untuk berhubung dengan pempamer dari pelbagai negara, termasuk Malaysia, Zambia, Arab Saudi, Mesir, Uzbekistan, Tajikistan, China, dan banyak lagi. Platform ini diadakan untuk memudahkan penemuan produk, perkhidmatan, dan kerjasama baru yang boleh mendorong pertumbuhan dan inovasi dalam industri pelancongan dan perdagangan Islam global.


Tarikan dan Aktiviti untuk Orang Awam dimana Orang awam akan menemui pelbagai aktiviti dan tawaran ti pakej menarik sepanjang acara tiga hari ini. Daripada pakej pelancongan eksklusif yang dijual kepada Pameran Artifak Nabi Muhammad SAW yang menawarkan pameran yang  jarang ada, Selain itu, pengunjung boleh merasai pengalaman Perjalanan Realiti Maya (VR) Nabi Muhammad SAW, satu pengalaman canggih yang menghidupkan peristiwa penting dalam perjalanan Baginda. Bagi pengunjung yang membelanjakan sekurang-kurangnya RM 500.00 juga berpeluang memenangi tiket penerbangan pergi-balik ke destinasi yang menakjubkan seperti Maldives, Vietnam, dan banyak lagi, Batik Air Malaysia, rakan penerbangan rasmi AlTEX 2024.


AITEX 2024 dianjurkan dengan rakan kongsi dan kerjasama seperti World Islamic Tourism Organisation, dan ASEAN Federation of Umrah & Hajj (AFUH), dengan sokongan daripada Malaysia Convention & Exhibition Bureau (MyCEB). Rakan rasmi kami dengan kerjasama organisasi Islamic Tourism Council, Global.

Termasuk Batik Air Malaysia sebagai rakan penerbangan, Sunway Resort Hotel sebagai rakan hotel, TV Alhijrah sebagai rakan TV, dan TTW sebagai rakan media rasmi.


AlTEX 2024 juga akan menganjurkan beberapa persidangan utama, termasuk Persidangan Pelancongan Islam pada 23 dan 24 Ogos, di mana pakar industri akan membincangkan topik-topik penting yang membentuk masa depan pelancongan Islam. Tema tahun ini adalah "MERANGKUL KEPELBAGAIAN: JANJI DAN POTENSI PELANCONGAN ISLAM." Acara kemuncak AITEX pada 25 Ogos dengan Sidang Kemuncak Menteri & CEO dan Pelaburan Pelancongan Asia, Yang akan mempertemukan pemimpin dari Kemboja, Filipina, Zambia, Mesir, Indonesia, dan Uzbekistan untuk meneroka peluang pelaburan dan membincangkan masa depan pelancongan Islam.


WITA 2024: Meraikan Kecemerlangan dalam Pelancongan dan Perdagangan Islam

Salah satu acara kemuncak adalah World Islamic Tourism and Trade Awards (WITA 2024), yang akan berlangsung semasa majlis makan malam gala pada Isnin, 26 Ogos, di Ballroom, Sunway Resort Hotel. Majlis anugerah ini akan mengiktiraf 30 individu dan organisasi cemerlang dari industri pelancongan dan sektor kerajaan atas sumbangan mereka dalam pelancongan dan perdagangan Islam. Tetamu akan dihiburkan oleh artis popular Malaysia dan Orkestra Combo.

AITEX 2024 akan diadakan dari 23 hingga 25 Ogos 2024, dari jam 10:00 pagi hingga 8:00 malam setiap hari, masuk adalah percuma kepada semua pengunjung. Jangan lepaskan peluang untuk menjadi sebahagian daripada acara yang akan membentuk masa depan pelancongan dan perdagangan Islam.

 Untuk maklumat lanjut, sila layari

  www.aitex.my 

atau 

hubungi 

+60192157116.


Comments