Majlis Penyerahan Resit Penjagaan dan pertukaran Aset Berjumlah USD 38,350 Quintillion

Kuala Lumpur – Hari ini 16hb. Julai 2024 merupakan hari sejarah tidak pernah berlaku dan tidak akan berlaku selepas ini kerana Pendepositan Aset yang jumlahnya di luar daripada imiginasi manusia. Dalam bahasa Dato’ Zahari Awang (DZA) ialah USD 38.350 Quintillion dalam bahasa Akademik Metamatika adalah 38,350 Trillion United State Dollar (USD). Deposit ini merupakan aset-aset berbentuk Bank Note dan Gold Plate iaitu Hong Kong Dollar (HKD) denominasi HKD 100 Trillion per Note untuk jumlah 100 Bank Note, 

Chinese Yuan bersaiz 10^2703 Zero, denominasi Non-Gentillion berjumlah 100 CNY Bank Note, Zimbabwe Dollar (ZWD) bersaiz 30 Ribu digit Zero yang berdenominasi Myrillion berjumlah 100 Note dan ZWD Gold Notes bersaiz 10^30 Billion Zero yang berdenominasi 1Million Yottalillion sebanyak 100 Gold Note dan juga Gold Plate denominasi ZWD Ingot bersaiz 100 Trillion per Gold Plate.




DZA selaku Pendepositor kepada Central Bank Nation State of Hawaii telah mengumpul Aset-Aset ini sejak 2015 daripada 25 Negara yang akan monitasikan Bank Note Lama yang bersandarkan Emas dan DZA telah mengumpulkan HKD, CNY, ZWD, NIQD, USD, EUR, MYR dan lain-lain. Dimana jumlah yang diserahkan kepada Central Bank Nation State of Hawaii adalah hanya 0.8% daripada asset terkumpul. Sementara itu pada tahun 2019 DZA telah berulang alik ke Zurich, Switzerland dan telah menyimpan Empat (4) Warehouse dengan mempunyai 19 SKR sebagai dokumen penting di atas aset yang di simpan.

Central Bank Nation State of Hawaii merupakan Pendepositee Bank yang akan menjadikan deposit ini sebagai reserve kepada Central Bank Nation State of Hawaii yang kemudiannya akan menebuskan bon-bon kepada permintaan khususnya Negara-Negara yang kurang membangun, GLC dan Bank-Bank Perdanganagan tempatan di mana-mana Negara. Yang cantiknya Bon-Bon ini bebas daripada Riba’ yang DZA mencadangkan sebagai SaDaPa’A Bond iaitu permulaan Subscribe dengan 10% diskaun & Bon ini dikenakan untuk tempoh 10 tahun bagi ditesbus pulih oleh Central Bank Nation State of Hawaii dengan kerjasama DZA Banking Group dan diberi Bonus 5% x 10 tahun iaitu lebihan 50% di tahun ke 10.


Central Bank Nation State of Hawaii tidak akan memberi tempoh yang lama kepada Subscriber kerana ianya mengekang bebanan bagi monitasi sepatutnya. Dalam keadaan ini DZA yang mempunyai lebihan Aset bersedia menawarkan kepada Agensi-Agensi Kewangan yang memerlukan dengan mekanisma adalah sama seperti yang dilaksanakan Central Bank Nation State of Hawaii. DZA menambah kata dengan Aset Deposit yang ini akan dijadikan reserve atau sebelumnya menentukan ekonomi sesebuah Negara melalui dua kategori penting iaitu Program Pembanguanan Banking Defesit Reserve untuk tujuan memulihkan hutang Non Performing Loan (NPL) yang kebanyakkan Bank Perdagangan lalui sejak 1980 hingga ke sekarang. 

Program Pembanguan Foreign Exchange Reserve Defesit dengan keupuyaan Deposit Aset yang ada sekarang adalah sebagai membantu dari FDI (Foreign Deposit Investment) di mana harapan DZA sasaran sebuah Negara sekiranya memerlukan FDI untuk ekonomi mampan tidaklah payah hulu ke hilir mencari pelaburan yang belum tentu yang kesahihan melabuh yang mereka akan lihat kepada kestabilan politik, kestabilan ekonomi dan kestabilan social. 


Kebetulan kini DZA telan mewujudkan Platform Ekonomi atas nama Reserveben yang telah ditanda dagang yang menjadikan Harta Intelek (Intellectual Property) Reserben Malaysia Sdn. Bhd. Sekarang DZA mengorak langkah ke Thailand dengan mewujudkan 6 Syarikat Co. Ltd. sebagai Platform Ekonomi yang sasaran beliau sebelum berakhir 2026 ialah 3433 Syarikat sebagai “Iron Corridor Economy” untuk seluruh muka bumi. “Kenapa DZA memilih Thailand?” Kerana Thailand lebih liberal atas asas Negara tidak pernah dijajah berbanding dengan Negara-Negara yang Konservetif yang terpaksa mengikut telunjuk Penjajah yang tidak memberikan kemerdekaan dalam bidang kewangan sesebuah Negara.

Hari ini merupakan hari bersejarah DZA melihat kepada kebijaksanaan Gabenor Central Bank Nation State of Hawaii yang melihat beliau bersama Presidennya melalui mata ke 3.


“JANGAN FIKIR YANG SAYA FIKIR, BUAT APA YANG SAYA FIKIR”.

“DAN INGAT… LEBIH BAIK MEYALAHKAN LILIN DARIPADA MENGUTUK KEGELAPAN MALAM”.







Comments