MILO MERAIKAN 70 TAHUN KEBAIKAN DI MALAYSIA

 

Subang Jaya, 2 September 2020 MILO, minuman coklat malt ikonik telah menambat hati

rakyat Malaysia sejak tahun 1950. Pada tahun ini, MILO meraikan ulang tahun ke-70 di Malaysia

sempena musim Hari Merdeka dan Hari Malaysia.






Diperbuat daripada barli malt, susu dan koko, serta padat dengan vitamin dan mineral penting.

MILO® sentiasa menjadi keperluan seisi rumah dan juga pelengkap sarapan Malaysia setiap hari



Sebagai peneraju pembangunan sukan, MILO sentiasa memimpin usaha memupuk dan

mencungkil bakat juara sukan bertaraf dunia untuk Malaysia bermula di peringkat akar umbi

menerusi pelbagai program sukannya, di samping membudayakan gaya hidup aktif untuk semua

melalui gerakan MILO Aktif Negaraku.




Mengimbas perjalanan 70 tahun ini, MILO menghu'urkan kebaikan khasiat dan nilal-nilal murni

yang dipupuk melalui sukan yang telah memacu pembangunan rakyat dan negara selama 70

tahun. Sehubungan itu, pelbagai acara dan aktiviti menarik untuk memeriahkan sambutan

menanti rakyat Malaysia.



Sambutan MILO 70 Tahun di Malaysia telah bermula pada bulan Julai dengan Peraduan MILO®

70 Tahun Kebaikan Dalam 70 Hari yang akan berakhir pada 27 September. Peraduan ini

menawarkan peluang kepada lebih 900 peserta bertuah untuk memenangi hadiah bernilai lebih        

RM550,000.

 

Bagi merancakkan fasa sambutan seterusnya, dari sekarang hingga 4 Oktober, Konvoi Kebaikan

MILO®, iaitu jelajah konvoi van MILO® vintaj - dari 1950-an hingga reka bentuk terkini – telah

memulakan perjalanan di seluruh negara bagi meneruskan kebaikan dan berkongsi keceriaan

dengan MILO® dari van MILO® yang menyegarkan dan bertenaga untuk semua secara percuma.



Jelajah konvoi ini kini sedang membuat persinggahan sementara di Pekan MILO®, iaitu

jerayawara yang menemui pengguna di Sunway Pyramid yang dilancarkan hari ini. Dengan reka

bentuk yang menyerupai sebuah pekan kecil Malaysia, Pekan MILO menyatukan semua

kebaikan MILO® masa lalu, masa kini dan masa hadapan. Pengalaman seumur hidup untuk

menggamit kenangan perjalanan 70 tahun MILO® di samping meneroka sekilas gambaran masa

hadapan jenama itu menanti para pengunjung. Pekan MILO® di Sunway Pyramid dibuka

sehingga 6 September.



"Seiring dengan Nestlé, MILO telah membangun bersama Malaysia serta menyumbang kepada

pertumbuhan negara sehingga menjadi sebati cengan cara hidup masyarakat. Kami berbangga

dengan warisan ini yang bukan sahaja membuktikan kebaikan khasiat MILO®, malahan nilai-nilai

murni yang dipupuk melalui sukan seperti kecekalan, kegigihan, keberanian dan semangat takkan

gentar Tahun ini sangat mencabar bagi kita semua, namun nilal-nilai ini telah mendorong

Kita untuk melangkah lebih jauh, ulas Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif, Nestle (Malaysia)

Berhad.



Sementara itu, Ng Su Yen. Pegawai Eksekutif Perniagaan MILO, Nestlé (Malaysia) Berhad

berkata, MILO® telah menjalinkan ikatan yang cukup istimewa dengan Malaysia menerusi

kebaikan yang dihulurkan. Baik susah mahupun senang, kami telah sentiasa berada di sisi rakyat

dengan membekalkan kebaikan tenaga berkhasiat serla inspirasi untuk melangkan lebin jaun.

Kami amat menghargal kepercayaan serta perasaan cinta terhadap jenama MILO yang

dicurahkan oleh rakyat selama ini. Dengan MILO di sisi, kami menjemput semua rakyat

Malaysia untuk menghulurkan kebaikan bersama kami






MILO® jugamengalu-alukan rakyat Malaysia untuk berkongsi cerita atau kenangan indah mereka

bersama MILO® menerusi Cerita MILO Saya di HITZ, ERA dan MY FM. Penyertaan yang paling

kreatif berpeluang memenangi tin MILO vintaj edisi terhad.



Layari www.milo.com.my untuk mengetahui rentetan kisah-kisah menarik yang telah membentuk

sejarah serta kebaikan MILO selama 70 tahun. Di samping itu, kongsi pengalaman MILO 70

Tahun di Malaysia anda di media sosial dengan  Hastag #MILO70Tahun.


Tentang MILO

MILO, minuman berkhasiat malt coklat yang terkemuka di Malaysia telah diperkenalkan pada tahun

1950 dan dikenali dengan rasa unik yang menjadi pilihan rakyat Malaysia. Dipenuhi dengan kebaikan

semula jadi malt, susu dan koko, dan diperkaya dengan ACTIV-GOO; campuran unik vitamin dan

mincral, MILO merupakan minuman yang paling popular di Malaysia dan telah melahirkan generasi

juara sejak dari dulu lagi.

 





 

Tentang Nestlé Malaysia


Nestlé merupakan pengeluar makanan dan minuman terbesar di dunia. Beribu pejabat di Switzerland,

Nestlé beroperasi di 189 buah negara di seluruh dunia, dan seramal 328,000 orang kakitangan kami

komited terhadap matlamat Nestlé, iaitu untuk meningkatkan kualiti hidup dan menyumbang ke arah

masa depan yang lebih sihat. Prestasi kami dipacu oleh strategi Pemakanan, Kesihatan dan

Kesejahteraan kami. Sejak 1912, kami telah menjana khasiat rakyat Malaysia menerusi jenama dan

produk kami yang bemutu tinggi, sambil mengekalkan kecemerlangan dan ketelusan produk Halal

kami. Ini sejajar dengan janji kami untuk menawarkan GOOD FOOD, GOOD LIFE kepada semua.

Untuk ketahui lebih lanjut tentang usaha kami menjana khasiat rakyat Malaysia melebihi seabad, sila

layari

http://www.facebook.com/Nestle. Malaysia

www.nestle.com.my



Comments